Proces verbal
Încheiat astăzi 04.11.2013
Subsemnata Vlas Vasilica, in
calitate de cenzor la Asociatia de proprietari nr. 119, am procedat la
verificarea documentelor care privesc gestiunea financiar- contabila din cadrul
asociatiei intocmite pentru luna septembrie a.c., în baza art. 33 din Legea
nr.230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de
proprietari si in baza contractului de mandat.
Pentru verificarea
documentelor s-au fixat următoarele obiective:
- dacă documentele de incasari si plati au fost
corect înregistrate in evidenta
contabila a asociatiei;
- modul de utilizare a fondurilor asociatiei
si existenta aprobarilor;
-modul de respectare a prevederilor Legii
nr.230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de
proprietari, H.G. 1588/2007 şi Ordinul MFP nr. 1969/2007;
Materialul documentar care a stat la
baza verificarii documentelor financiar-contabile şi de gestiune a constat
în:
- verificarea registrului de casa;
- verificarea listelor de plata a cotelor de contributie la cheltuielile
asociatiei de proprietari;
În urma controlului efectuat s-au
constatat următoarele aspecte:
a)
Cu privire la modul în care au fost întocmite şi
înregistrate documentele de încasări si plăţi şi în registrul de casa
Au fost verificate sumele
încasate de la locatari în numerar , confruntându-se copiile chitanţelor emise (chitanţiere
seria AS 119 de la nr. 3316 la nr. 3518) cu sumele inregistrate in registrul de casă.
În perioada 01.09.2013- 27.09.2013 situaţia sintetica este prezentata astfel:
Sold iniţial 03.09.2013
= 7.632,15 lei ;
total încasări 31.932,83 lei ;
total plăţi 26.877,45 lei , din care :
- Energie termica
13.000 lei ;
- AC 5.500 lei ;
- reparatii div. 1.950 lei ;
- serv. div ( Revisal,
D112) 460
lei;
- salarii si indemnizaţii 3.260 lei ;
- taxe, contributii
1.790 lei;
- alte cheltuieli
administrative ( mat. curatenie) 454,30 lei ;
- telefon 204,00
lei;
- rechizite, xerox
259,15 lei;
sold final la data de
27.09.2013 12.687,53 lei .
Se constata ca la finele
lunii administratorul a pastrat un sold in
casa nejustificat de mare, nefiind
efectuate plati cu prioritate catre principalii furnizorii de utilitati in
limita soldului existent in casierie.
În evidenta asociaţiei exista fişa de evidenţă a formularelor cu regim
special, aceasta fiind un document de evidenta a modului de gestionare a
chitantierelor intocmite de administrator.
Masuri:
- plata
lunara a furnizorilor de utilitati in limita soldului de casa;
b)
Modul de repartizare a cheltuielilor asociaţiei în listele
de întreţinere
Din verificarea listelor de plata a cotelor de
contributie la cheltuielile asociatiei s-a
constatatat ca nu au fost respectate prevederile art.47 din Legea nr.230/2007 cu privire la
repartizarea cheltuielilor asociaţiei în
lista lunară de plată, astfel:
1. La întocmirea listelor de plată, administratorul nu a avut în vedere ca valoarea lunara a facturilor
emise de furnizorii de utilităţi, să fie egală cu totalul valorii din listele
de plată întocmite pentru luna septembrie, fiind constatate diferente (
nerepartizate) la cap. cheltuieli cu apa
rece si apa calda in valoare de 176,03 lei; ( anexa).
2. S-au repartizat in mod eronat cheltuielile cu gazele inregistrate pe pe
fiecare scara, respectiv: in unele
cazuri s-a repartizat soldul facturii precedente iar in alte cazuri s-a
repartizat valoarea totala a facturii, inclusiv soldul lunii precedente,
rezultand in luna o diferenta repartizata in plus in valoare de 1.754,05
lei;
3. Diferenta nerepartizata la factura de energie electrica in suma de
39,57 lei;
4. Listele de plata a cotelor de contributie la cheltuielile
asociatiei cuprind doar penalitatile de
intarziere calculate in luna nu si pe cumulat, asa cum prevad actele normative
in vigoare;
5. Lista de plata nu are afisata cota indiviza a fiecarui apartament;
6. Nu au fost regularizate diferentele repartizate in plus in listele de intretinere
in lunile anterioare la cap. cheltuieli cu indemnizatia administratorului,
fiind diminuate in lista lunara numai contributiile la bugetul de stat.
Masuri:
Administratorul asociatiei
va calcula cotele lunare de întreţinere având în vedere repartizarea corectă a
valorii din facturile fiscale emise de furnizorii de utilitati si alte
documente justificative;
Lista cotelor de contribuţie
lunară trebuie să fie întocmită de către administrator în conformitate cu OMF
nr.1969/2007 si in conformitate cu prevederile din Legea nr. 230/2007, pana
ce tarziu la data de 10 ale lunii urmatoare pentru luna precedenta, urmand ca aceasta să fie verificată de cenzor şi aprobată de
preşedintele asociatiei prin semnătură şi aplicarea ştampilei asociaţiei.
............................................................................................................
c)
Legalitatea
cheltuielilor materiale angajate de asociatie
Cheltuielile materiale efectuate in luna sept. au la
baza factura fiscala si chitanta ( bon fiscal) emise pe numele asociatiei, dar nu au la baza referatul de necesitate
aprobat de presedintele asociatiei de proprietari.
Masuri:
-Administratorul
asociatiei va intocmi referat de necesitate aprobat de presedinte, pentru toate cheltuielile materiale ce
urmeaza sa fie efectuate.
Concluzii:
Din analiza datelor prezentate in procesul verbal rezultă că activitatea
asociaţiei de proprietari nr.119 nu se desfasoara in conformitate cu
reglementarile in domeniu, iar deficientele constatate urmeaza sa fie eliminate prin aplicarea masurilor
dispuse de cenzor.
Cauza principala a deficienţelor
constatate în organizarea şi funcţionarea asociaţiei de proprietari nr. 119, o
constituie nerespectarea prevederilor Legii nr.230/2007 privind înfiinţarea,
organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari.
Prezentul proces verbal a fost încheiat
în doua exemplare, din care un ex. a fost înaintat asociaţiei de proprietari
nr.119.
Cenzor Preşedinte
Vlas Vasilica
Petrea Ionel
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu